Google Analytics Rapport Trackinginfo

Leestijd voor dit artikel: 2 minuten

Je komt bij het rapport ‘Tracking info’ in Google Anaytics via ‘Beheerder’ > ‘Property’ > ‘Trackinginfo’. Dit rapport ziet er zo uit als je deze openklapt:
Google Analytics trackinginfo rapport

Wat kun je zien in het rapport ‘Trackinginfo’?

Zoals de naam al aangeeft, kun je hier alle instellingen vinden die bepalen hoe de cijfers en statistieken in Google Analytics precies worden vastgelegd door Google Analytics. Je hebt hier dus zelf een behoorlijke invloed op! In het kort de onderstaande items toegelicht die je in het uitklap menu ziet staan:

      • Trackingcode

    Hier vind je de Google Analytics code die je op je website moet plaatsen, zodat je de koppeling hebt gelegd tussen je website en Google Analytics. Je krijgt dan bezoekersaantallen van je website te zien.
    Lees ons artikel over Google Analytics Trackinginfo.

      • Gegevensverzameling

    Hier kun je bepaalde functies binnen Google Analytics aan- of uit zetten, zoals ‘Remarketing’ en ‘Rapportagefuncties voor advertenties’
    Lees ons artikel over Gegevensverzameling

      • Gegevensbehoud

    Met de opties voor gegevensbehoud kun je de tijdsduur instellen voordat de gegevens op gebruikersniveau en gebeurtenis niveau die zijn opgeslagen door Google Analytics worden verwijderd van de servers van Analytics. Deze functionaliteit is er bijgekomen sinds de invoering van de AVG (GDPR) wet. Je kunt een bepaalde periode van bewaren kiezen of ervoor kiezen om je gegevens ‘niet automatisch te verwijderen’.

      • Gebruiker-ID

    Dit is een optie die je kunt gebruiken als je bezoekers ergens een unieke Identifier invoeren op je website; vaak hun inlog-gegevens. Je krijgt dan een beter inzicht in wat deze ingelogde gebruikers doen over meerdere devices en via welke devices ze converteren.

      • Sessie-instellingen

    Je kunt hier zelf aangeven of je wilt afwijken van de standaard sessie-duur die google analytics hanteert, namelijk 30 minuten van inactiviteit. Je kunt dit dus langer of korter instellen. Tevens kun je hier aangeven wat de time-out voor campagnes zijn, standaard is dit 6 maanden.

      • Organische zoekbronnen

    Je kunt hier meer organische zoekbronnen aan de standaard lijst van Google analytics toevoegen als je nieuwe zoekbronnen hebt. Zoekbronnen zijn in dit geval zoekmachines.

      • Lijst met verwijzingsuitsluitingen

    Je kunt hier bepaalde domeinen uitsluiten als zijnde ‘Verwijzers’

      • Lijst met zoekterm uitsluitingen

    Hier kun je bepaalde zoektermen uitsluiten als zijnde organisch verkeer. Deze bezoekers worden dan geteld als ‘Direct verkeer’.

    Meer info of een Google Analytics training volgen?

    Button Conatct Opnemen Optimize Online

    Gerben van Wijngaarden

    Eigenaar at Optimize Online
    Ik ben een internet freak en als sinds 2006 werkzaam in Online Marketing. Volg met veel interesse alle nieuwe ontwikkelingen van SEO, SEA, Google Analytics, Social Media, E-Commerce. Geef al een paar jaren trainingen in Online Marketing en ben werkzaam voor diverse klanten. Te volgen via: Linkedin
    Gerben van Wijngaarden

    Latest posts by Gerben van Wijngaarden (see all)

    Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

    We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Details weergeven

    De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

    Sluiten